Alvhemsk mani på murgröna

Missförstå mig inte nu. Jag älskar Alvhem och deras fantastiska lägenhetsobjekt. Stylingen av deras drömbostäder är den bästa i landet och deras Hemnetannonser är som exklusiva bostadspraliner i den svenska fastighetsvärldens annars så sockerstinna godispåse. Men. Det finns en sak jag inte gillar alls. Det är murgröna på stång. Ändå envisas den här erbarmerligt fula växten med att gå rundgång i Alvhems objekt. But why? Är det samma lilla styggelse som åker taxi mellan visningarna eller har deras mäklare en fäbless för Hedera Helix?! Låt oss titta närmare på några foton:
Höstens kanske mest ombloggade lägenhet. Fantastiskt snyggt inrett och harmoniskt sovrum med vitsåpade plankgolv, kakelugn och krispig textil. Men, ser ni - murgrönan!??

Inget hem och ingen inredningsstil tycks främmande för den här koldioxidfrämjande och vämjeliga skapelsen. Cirkelformad grönska till alla hem tycks vara parollen. Ser ni?

Här känns det först väldigt lovande med ljuva liljor och resliga orkidéer i förgrunden. Men nej.... Dra mig baklänges och ge mig syrgas. Vad kikar fram på fönsterbrädet längst bort. Om. Inte. Ännu. En. Jävla. Murgröna.

"Välkommen till en mycket välplanerad tvåa" lyder introtexten till denna bostadsannons. Jag sveper snabbt med blicken över bilden, kikar in i de tre rummen som sportar vadå? Jo. Just det. En sovrumsgröna min sköna. Whats wrong with you people!!??

Joråsåatteeeh... Behöver jag ens säga mer? Nej. Tänkte just det. Jag vilar min påse.

Här visar Alvhem upp ett totalrenoverat kök anno 2010 vilket de också förtydligar i objektsbeskrivningen. Men säg mig, vad gör då det där gröna otyget i fönstret? Va, va?

Vi förflyttar oss raskt till nästa rum i samma lägenhet. Och vad skådar mitt norra öga då, om inte ett frodigare syskon till den fula diton i köksregionerna. Tvi!

Hm. Kan det månne vara samma grönsak som åker på turné? För vad står annars i det här krispigt fräscha sovrummet på Linnégatan om inte en tvilling. Låt oss ta en närmare titt.

Jodå. Banne mig. Visst måste det vara så. Eller vad är oddsen att två olika murgrönor har ett identiskt löv som hänger ner på exakt samma ställe i innercirkeln. Vi är något på spåren...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahah, det här var nog det roligaste jag läst på länge! Älskar Alvhems annonser men det känns ofta som om exakt samma detaljer återkommer i alla lägenheter, vilket kanske inte är så konstigt i och med att de väl också har en liten inredningsaffär?

2012-01-22 @ 14:30:30
URL: http://muyrico.blogg.se/
Postat av: LL

Hahaha, vilket roligt inlägg! Nu råkar jag tycka om den lilla grönsaken. Men en tanke som dyker upp i huvudet är att man kan undra om försäljningen av dessa växter har ökat eftersom de plötsligt blivit så "trendiga"

2012-04-16 @ 09:18:39
Postat av: Josefin

Åh underbart! Jag bloggar en bild från ditt inlägg och länkar till din blogg :) Säg till om jag ska ta bort/ändra något.

2012-05-03 @ 07:11:45
URL: http://mymbel.blogspot.com
Postat av: Josefin

Åh underbart! Jag bloggar en bild från ditt inlägg och länkar till din blogg :) Säg till om jag ska ta bort/ändra något.

2012-05-03 @ 07:12:28
URL: http://mymbel.blogspot.com
Postat av: Anonym

Roligaste jag läst på länge! You nailed it! Jag gjorde ett försök häromdagen martinreda.com Med vänlig hälsning, Martin

2014-12-10 @ 19:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0