Ordning och reda

När man planterar lökar och fröer så är det väldigt enkelt att glömma av vilken sort man har planterat på vilken plats. I alla fall har jag en tendens att glömma bort detta... Hur brukar du göra för att märka ut dina planteringar? Det finns ju klassiska knep som att återanvända persiennblad eller glassbinnar och texta med märkpenna. Att skriva sortnamnet på stenar smälter också in bra. Många väljer att sätta fröpåsen på en blomsterpinne, jag tycker tyvärr att detta ta för mycket fokus ifrån planteringen. Jag fann dessa fantastiska skyltar hos varuhusetsalt.com. Dessa skulle gärna få skapa ordning och reda i mina krukor! Visst är de stilrena men samtidigt dekorativa?


Foto: Bild lånad från varuhusetsalt.se


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för toppenbra tips!

2012-01-15 @ 13:56:24
Postat av: Birta

Jag utser 6 vinnare i veckansblogg på söndag ;) om du vill vara med:

http://birta.blogg.se/2012/january/veckans-blogg.html#comment

2012-01-20 @ 18:51:21
URL: http://birta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0