En riktig kämpe!

I början av november fick jag hem en röd härlig vogelazalea i sorten Nortlich. Denna har varit helt fantastisk och blommar än! Tyvärr börjar jag själv att tröttna på julens röda, men denna azalea är ihärdig och jag har inte hjärta att göra mig av med den.

Trots att den fick klara sig själv över julen så har den överlevt trots allt "plågande" av obefintligt vattnande. Det viktigaste att tänka på när man köper en azalea är att knopparna på plantan visar färg för det är nästintill omöjligt att driva upp en planta själv hemma ifrån ett grönt stadie. Azalean vill ha mycket vatten så jag brukar ungefär varannan dag sätta den i diskhon någon timma så at den får suga upp vattnet under ifrån. Viktigt att inte dränka krukan som man gjorde för när det var lerkrukor, för då finns det en risk att rötterna ruttnar.




Foto: Flowers and the City

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0